söndag 4 januari 2009

Bättre sent än aldrig..

Startade denna blogg för jag från 1a januari skulle skriva i den men legat sjuk, hänt mycket hemma och i familjen, och bara inte orkat precis prioritera upp en blogg då. Men ska börja nu och kan ju börja med att berätta följande:

1: Gick med i www.viktklubb.se den första januari för att få bättre koll på vad jag äter, hur jag äter och när jag äter för det är en rutin jag nog inte haft sen jag var en liten knodd. I allafall har jag idag på första vägningen gått ner 2,3 kg! På fyra dagar. Känns jätteskönt, tror det är mycket slask och vätska som börjar lätta från kroppen mest då jag inte äter sötsaker, chips etc mer. Igår lördag var min "lördagsgodis" 2 st skorpor med ost! Hah, behöver jag berätta att jag har sån hemskt abstinens att jag får huvudvärk? Min kropp skriker efter godis!

2: Vi har bestämt datum till bröllopet. Blir den 27 / 11 2010 på vår 5 årsdag. Detta betyder att minstingen i magen hinner bli 1 år och jag hinner komma i form och vi hinner dessutom planera ett drömbröllop. Vi har en speciell dag snart med, 31 / 1 2009 med men den får jag berätta mer om senare för det är inget ni behöver bry er om nu!

3: Vi byter namn på butiken. LiDiva kommer vi heta from 20 januari 2009. LiDiva Bridal blir kollektionens namn och även skomärkets. Ser fram emot lite ändringar. Vi har sagt upp lite leverantörer och sållat ut de märken som faktiskt är intressanta för oss och som passar vårt koncept och vår ide. Jag har även mailat lite för nya kontakter och hoppas vi snart ska ha allt klart. Ska ändras om lite i butiken med och längtar tills det är klart och man kan rocka vidare.

Så var väl de tre huvudsakliga sakerna som varit intressanta just nu. I övrigt kan jag berätta att folk är falska, ljuger och går bakom din rygg så fort de får chansen. De bryr sig inte om vilka de sårar, de bryr sig inte ens om sina egna familjemedlemmar så länge de vinner och är envisast osv. Helt sjukt hur man kan låta barn lida för man själv inte kan växa upp och umgås som folk. Jag tycker det är hemskt. Denna jul och nyår har varit ett helvete pga vissa människor och min äldsta tjej fick en skitfödelsedag på grund av detta. Jag gjorde dock mitt bästa, hon fick god mat, presenter och tårta och verkade som tur var glad och nöjd men hon vet ju som tur var inte vad som pågår bakom stängda dörrarna. Människor..

Får bli allt för idag, är hungrig och jättesen med att laga lunch. Karln är snart hemma från ICA så ska sättas igång, sen ska det städas och diskas och fixas undan här så man kan slappna av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar