måndag 5 januari 2009

Rensa i listan

Det blev min hobby idag. Rensade telefonlistan, msnlistan, mailkontakter och andra olika listor med folk man kände och lämnade bakom sig när de svek. Så mycket svarta överstreckade personer i telefonboken så får snart köpa ny kalender för att renskriva den. Trist men så trött på alla falska människor som flirtar sig in i ens liv för att så fort de kan krossa en totalt. F-Y!

Idag har varit en seg dag för mig, kroppen har börjat reagera på min ändrade matkost och inte helt till trevlighet för den är lite allmänt i kaos. Gick dock bra att jobba ändå, dealat till mig en jättefin köpmansdisk till butiken och ska på onsdag kontakta lite folk ang väggställningar, resegarderober osv osv för att få komma ett steg längre till en riktig fin butik. Hoppas ena kunden idag kommer igen i morgon för köper hon klänningen hon provade betyder det att jag kan beställa en leverans med underkjolar och slöjor vilket jag behöver få hem a.s.a.p typ.

Bröllopsplanerna tog ett steg framåt idag, gav karln en lista med saker han ska tycka till om! Smart för vet vilka färger, vilken stil osv han vill ha och kan lättare planera runtomkring. Han är inte mycket för planerande utan åker med och tittar lokaler mm men småfix och plock är min sak. Klagar inte för är pysslig men klagade tidigare för visste inte vad han gillade hah! Men nu jävlar är det fritt fram! Steg ett är hitta drömlokalen åt oss för kyrkan kan man inte boka än.

Lovade visst kompis att lägga upp belöningslistan här på vad jag får var 5e kg jag gått ner. Ska lägga upp den i eget inlägg så kan ni påminna min när det är dags för beröm ifall jag glömmer av mig haha. Men är ändå bra sett att peppa en att fortsätta, man får saker att se fram emot!

A sitter och skrattar brevid mig åt datasaker, de pratar data på IRC. Bör jag säga att jag inte fattar ett skit när han förklarar det roliga för mig? Knäppisar men men, sött ändå på sitt lilla vis.

Usch saknar vissa personer. J som jag inte sett på år, J som flyttat till ön, M som jobbar när jag är ledig, L som jobbar hon med.. Borde boka in träffar med alla och bara spendera tid med de ärliga öppna jävlar man känner och bryr sig om än. Kanske man får lite hopp om livet då? Om att det finns folk med hjärna kvar och om inte annat ett hjärta!

Trots att J är på annat sidan vatten från mig finns hon där för mig. Kan skicka ett sms och gnälla, även om hon inte svarar vet jag att hon läst och skänkt mig en tanke. Och så skönt att vi kan ringa och klaga av oss till varandra :) och sen skratta åt eländet! Moaha! Snart är hon dock här och hälsar på. Hoppas på en IKEAtur.. hon skulle bara våga annat!

Nej måste sova. Ska va 10 på jobbet och få upp barn, karl och vakna efter skämt bort oss över lovet = ett helvete. Dessutom får man knappt sova för hunden envisas med att bråka med kattfan.

1 kommentar:

  1. Inte bara jag som kämpar med att bli kvitt några kilon :-) Det här med belöning för var femte kilo man går ner är ingen dum idé. Ska genast införa det här med :-)

    //Johans fästmö

    SvaraRadera